BMW Motorsport podejmuje współpracę technologiczną z Dunlop
rally, 12/07/2016 - 09:13
Umowa między stronami zobowiązuje Dunlop do dostarczania opon do samochodu sportowego BMW M3 GT2, który bierze udział w rajdach serii American Le Mans. Ma to przełożyć się na bardziej dynamiczny rozwój sportowej wersji modelu GT. Oprócz tego, Dunlop zajmie się zaopatrzeniem w opony samochodów BMW zaprojektowanych na bazie modeli seryjnych, tj. BMW M3 GT4.
Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport, przypomina, że Dunlop i BMW współpracowały już ze sobą przy budowie modelu BMW M3 GT2. Theissen cieszy się z kontynuacji współpracy i podkreśla, że obie firmy mają zbliżoną wizję udoskonalania pojazdów – zarówno BMW jak i Dunlop zależy na wykorzystywaniu doświadczeń nabytych dzięki startom w wyścigach.
Frédéric Schlling, dyrektor marki Dunlop na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, podkreśla fakt, że BMW tworzy seryjne pojazdy gwarantujące najwyższe osiągi. W połączeniu z szeregiem innowacji, których nie waha się testować Dunlop, obie grupy otrzymują szansę stworzenia czegoś przełomowego i podniesienia satysfakcji klientów.
Sporty motorowe od wielu lat stanowią dla firmy Dunlop materiał do pracy nad nowoczesnymi rozwiązaniami w projektowaniu opon. Specjaliści z Dunlop zasłynęli zastosowaniem standardów z torów wyścigowych w produkcji opon dostępnych dla zwykłych kierowców. Przykładem godnej uwagi innowacji jest technologia Dunlop Touch Technology, która usprawnia kontrolę nad torem jazdy. Z kolei uzyskanie parametrów opony na wyższym poziomie jest efektem wprowadzenia konstrukcji wieloradialnej i profilu bieżnika rodem z opon wyścigowych.
Dunlop towarzyszy motoryzacyjnym wydarzeniom sportowym blisko wiek. Pierwsze zwycięstwo pojazdu jadącego na oponach Dunlop miało miejsce w 1924 roku w Le Mans. Od tamtej pory, Dunlop świętował 34 wygrane w poważnych zawodach, co daje firmie prowadzenie w rankingu najbardziej utytułowanych producentów na świecie. Z opon Dunlop korzystał zespół GT2, chodzi tu o lata 2007 i 2008, kiedy to GT2 zwyciężył w mistrzostwach serii Le Mans Endurance. Produktów Dunlop używano także podczas DTM Championship i wyścigu dookoła świata Touring Car, gdzie Dunlop razem z BMW odnieśli duży sukces.