Federal FZ-201 - zespół Oponeo Motorsport uzbrojony w nowe opony
rally, 05/11/2012 - 07:06
Już dziś nasi zawodnicy (Dariusz Topolewski i Filip Biesek oraz Arkadiusz Kocemba i Seweryn Rutkowski) rozpoczynają walkę w 45. Toruńskim Rajdzie Samochodowym. Impreza startuje około 17.30, a skończy się jutro w godzinach popołudniowych.
Opony w sportach samochodowych pełnią bardzo ważną rolę. Co do tego nie trzeba nikogo przekonywać. W Toruniu nasz team sprawdzi nowe ogumienie sportowe Federal FZ-201.
Federal FZ-201 posiada bieżnik typu semi-slick.
Federal 595 RS-R się sprawdził, ale...
Dotychczas nasi zawodnicy w imprezach KJS ścigali się na modelu Federal 595 RS-R. Jest to opona typu semi-slick, która doskonale nadaje się do rajdów amatorskich. Jest dostępna w dobrej cenie i posiada bardzo dobre właściwości trakcyjne pozwalające na osiąganie dobrych wyników. Ma również homologację drogową, co jest wymagane przez regulaminy KJS-ów.
Tak mówił na temat tych opon Arkadiusz Kocemba po Rajdzie Grudziądzkim w 2011 roku: Federale sprawdziły się bardzo dobrze. Przyzwoita trakcja na luźnej nawierzchni to zasługa szerokich rowków bieżnika. Na brudnym, zapiaszczonym asfalcie i betonie też spisały się zadowalająco. Są dość sztywne i przy ciśnieniu rzędu 2,6 bara nie mają tendencji do zawijania się na betonie nawet podczas "podcinania" hamulcem ręcznym. Opony nie sprawiły zawodu i potwierdziły swoją uniwersalność i przydatność na imprezach typu KJS. Federale wypadają bardzo pozytywnie w zróżnicowanych warunkach i uważam, że są godne polecenia do amatorskich zastosowań sportowych.
Model ten sprawdza się też w nieco innych dyscyplinach. Z opon Federal 595 RS-R korzysta także Valvoline PUZ Drift Team w Driftingowych Mistrzostwach Polski.
Federal 595 RS-R to świetna opona, ale w rajdach trzeba próbować nowych rozwiązań. Konkurencja przecież nie śpi. W związku z tym zapadła decyzja o sprawdzeniu w akcji innego, nowszego modelu opon Federal FZ-201.
Nasz zespół w Toruniu będzie ścigał się na oponach wykonanych z miękkiej mieszanki.
Nowe opony Federal FZ-201
Model ten również jest semi-slickiem, ale posiada mniej rowków w porównaniu do 595 RS-R. Dostępny jest w miękkiej lub średniej mieszance (nasi zawodnicy postanowili jechać na tej pierwszej).
Federal FZ-201 był już testowany w Polsce na poznańskim torze wyścigowym. Okazał się tam najlepszym semi-slickiem. Co ciekawe, był też niewiele gorszy od typowych slicków!
Duża powierzchnia styku i bardzo sztywne boki zapewniają dobrą trakcję, a także niespotykaną w tej klasie opon precyzję prowadzenia. Opona ta, podobnie jak model 595 RS-R, posiada homologację drogową. Idealnie nadaje się więc na imprezy typu Track Day czy KJS.
Jak Federal FZ-201 sprawdzi się w praktyce? O tym dowiemy się już dziś po południu i jutro!
Teraz pozostaje tylko trzymać kciuki za naszych zawodników i liczyć na dobrą pogodę!