Gagacki liderem w klasie N3
rally, 02/23/2011 - 10:10
Rajd rozpoczął się w piątkowy wieczór prologiem rozegranym w gdańskiej Ergo Arena. Przy głośnym dopingu kilkutysięcznej publiczności Marcin Gagacki (LKT Wyczół Gościeradz) pilotowany przez Dariusza Gurdziołka oficjalnie rozpoczęli zmagania w nowej dla siebie klasie.
Choć czasy prologu nie były wliczane do klasyfikacji rajdu, zawodnicy jechali pełnym gazem dając dużo frajdy kibicom, a zapach spalonego paliwa i ryk silników rozbudził apetyt na dalszą część rajdu.
Na sobotnich oraz niedzielnych odcinkach specjalnych w klasie N3 najlepiej radził sobie Marcin Gagacki, znany z zamiłowania do jazdy po luźnych nawierzchniach. Doświadczenia wyniesione z przedsezonowych testów zaprocentowały i kierowca OPONEO Rally Team jechał bardzo pewnie, efektownie i przede wszystkim niezwykle szybko. Po rajdzie Dariusz Gurdziołek żartował, że częściej obserwował trasę przez boczną niż przednią szybę, gdyż prowadzona przez popularnego „Gacka” Honda Civic Type-R niemal cały czas jechała głębokimi poślizgami.
W klasyfikacji generalnej załoga zajęła wysokie 18 miejsce.
Marcin Gagacki: - Pogoda przed rajdem nie napawała optymizmem. Zapowiadało się, że pojedziemy po bardzo nierównych i powybijanych drogach szutrowych, ale na szczęście w ostatniej chwili spadł śnieg i mogliśmy się ścigać w prawdziwie zimowych warunkach. Jazda po śniegu, na oponach kolcowanych sprawia dużo frajdy i przyjemności, ale też wymaga innego stylu jazdy niż na szutrach czy asfaltach. Trasy okazały się bardzo trudne i techniczne. Wprawdzie na odcinkach specjalnych przeważał śnieg, lecz miejscami były płaty niewidocznego lodu, koleiny a czasem prześwitywał szuter.
Zmienne warunki wymagały częstych zmian tempa jazdy, trzeba było przewidywać, co może znaleźć się na kolejnym zakręcie. Z wyniku jestem bardzo zadowolony. Wygraliśmy klasę N3 i co bardzo ważne, rywalizowaliśmy z Fiestami R2, wygrywając z nimi poszczególne odcinki. Bardzo bym sobie życzył, żeby na kolejnych rajdach uzyskiwać podobne rezultaty, lecz mam świadomość, że przy spodziewanej silniejszej konkurencji ciężko będzie meldować się na mecie w pierwszej dwudziestce klasyfikacji generalnej.
Podziękowania dla sponsorów którzy umożliwili mi start w rajdzie:
Oponeo.pl, Felgi.pl, Rotopino.pl, Remus-Polska.pl, Corimp