Rajd Karkonoski 2012 – trasa
rally, 05/31/2012 - 04:03
Rajd Karkonoski to impreza pełna sportowych emocji, która toczona jest w przepięknej scenerii. Przedstawiamy opis trasy tegorocznej edycji. Już w najbliższy weekend (1-3 czerwca) rywalizować będzie tam załoga Oponeo Motorsport Marcin Gagacki / Marcin Bilski w samochodzie Mitsubishi Lancer EVO IX RS.
Organizatorzy zaplanowali w sumie 17 odcinków specjalnych, na których załogi pojawią się w sobotę i w niedzielę. W piątek wieczorem, o godz. 20:00 przy Placu Piastowskim z Jeleniej Górze odbędzie się ceremonia startu. W tym samym miejscu w godz. 19:15-20:00 będzie miała miejsce prezentacja zawodników. W sobotę przed godziną 9:00 rywalizacja rozpocznie się na całego.
Zakręt Śmierci w Szklarskiej Porębie to jedno z najciekawszych miejsc na trasie rajdu (fot. pl.wikipedia.org/antosh).
Dzień pierwszy 27. Rajdu Karkonoskiego
OS 1 i OS 5 – Zachełmie 1 (6,95 km). Odcinek ten charakteryzuje się średnią szybkością. W okolicy stoi kilka zabudowań i z tego powodu niektóre zakręty nie są dobrze widoczne. Końcowa część odcinka to zjazd w dół po trzech patelniach.
OS 2 - Karpacz (11,46 km). Odcinek zaczyna się o ostrego zakrętu na stromej drodze. Następnie jest drugi ostry zakręt i stosunkowo prosty kawałek drogi (z lekkimi łukami), w którego połowie znajduje się słynna hopa nad torem saneczkowym. Dalej kierowcy będą mieli do czynienia z kolejnym klasycznym miejscem , czyli szerokim nawrotem z podjazdem do góry. Druga połowa odcinka jest stosunkowo szybka, z kilkoma ostrymi zakrętami – przypomina nieco wyścig górski.
OS 3 i OS 6 – Karpniki (16,26 km). Najdłuższy oes podczas tegorocznego Rajdu Karkonoskiego. Na początku, po wyjeździe z Wojanowa do pokonania będzie hopa. W 1/3 odcinka dwa zakręty (lewy-prawy) i podjazd pod górę (dość wąska trasa). W połowie odcinka, na wysokości Karpnik, jest 90-stopniowy zakręt w lewo, po nim szybkie zakręty w dół. Końcówka odcinka to 2 patelnie i podjazd pod metę.
OS 4 i OS 7 – Pilchowice (15,70 km). Kolejny dłuższy oes. Na pierwszych kilometrach dwa ostre zakręty: pierwszy w lewo, potem rozpędzenie i drugi w prawo. Do Pilchowic (przez Radomice) dość prosta sekcja. W Pilchowicach ostry zakręt na most, a za mostkiem zakręt w prawo. Około 13 kilometra trudny zakręt przy tamie, następnie kilka zakrętów w zalesionym terenie i meta.
OS 8 i OS 9 – Zabobrze (1,48 km). Próby sportowe na „ślimaku” przy jeleniogórskim osiedlu Zabobrze.
Dzień drugi 27. Rajdu Karkonoskiego
OS 10 i OS 14 – Borowice (9,20 km). Początek odcinka to podjazd pod górę ze średnimi zakrętami. W połowie odcinka, w Borowicach szereg zakrętów, który kończy się ostrą „90-tką”, a po niej trzy progi zwalniające. Na wysokości Sosnówki na zawodników czeka ostry zakręt w prawo, a przed nim strome wzniesienie. Profil trasy pozwala na atakowanie tego miejsca z dużą szybkością. Dreszczyku emocji dodaje fakt, że szczyt całkowicie zasłania widoczność.
OS 11 i OS 15 – Szklarska Poręba (12,22 km). Odcinek przebiega przez wszystkie części miasta (dolną, średnią i górną). Jest to trudny technicznie odcinek z dużą ilością ostrych zakrętów, mostków, patelni, szykan itp. Jego ukoronowanie stanowi legendarny „Zakręt Śmierci”. Jest to długi nawrót pod kątem prawie 180 stopni na wysokości 775 metrów.
OS 12 i OS 16 – Grudza (9,53 km). Po starcie na zawodników czeka seria zakrętów. Następnie przejazd przez grupę zabudowań i nawrót na mostku. Po niej wąski odcinek i seria zakrętów po lekko wznoszącym się terenie. Kolejnym ciekawym miejscem na trasie odcinka jest prawy hak połączony z objazdem wysepki w miejscowości Grudza. Końcówka odcinka to kilka średnich zakrętów w otwartym terenie (stosunkowo prosta sekcja).
OS 13 i OS 17 – Lubomierz (14,48 km). Na początku odcinka są dwie hopki na łukach drogi (z pewnością dużo będzie się tu działo). Nieco dalej do pokonania będą dwa mostki. Kolejny kilometr to znowu mostek (tym razem bez barierek), a po nim szybka i wyboista sekcja. Druga połowa odcinka zaczyna się szybkimi łukami po wąskiej, asfaltowej drodze usłanej wybojami. Łuki zakończone są nawrotem i szybką partią ze szczytem, łukami i prawym zakrętem. Końcowy fragment odcinka to dwie bardzo długie i szybkie partie przedzielone jednym ostrym i ciasnym zakrętem w lewo.
Ceremonia mety odbędzie się w niedzielę krótko przed godziną 18:00 (dla załóg RSMP). Trasa rajdu wygląda naprawdę ciekawie, można więc spodziewać się fantastycznej walki na odcinkach specjalnych! Trzymamy kciuki za naszych zawodników!