Strona główna » Rajd Monte Carlo Historique z polskimi rajdowcami

Rajd Monte Carlo Historique z polskimi rajdowcami


Polacy będą się ścigać w samochodzie Alfa Romeo 2000 GTV. O godzinie 19, z placu przed Politechniką Warszawską odbędzie się honorowy start rajdu. Koncern Michelin przekazał polskim rajdowcom odpowiednie do trudnych warunków opony MICHELIN X-Ice North.Na linii startowej rajdu Monte Carlo Historique stanie blisko 350 zespołów, reprezentujących 40 marek rozpoznawalnych na całym świecie. W rywalizacji nie zabraknie znanych postaci. W wyścigu weźmie udział pierwszy zwycięzca Rajdowych Mistrzostw Świata z 1979 roku, Bjorn Waldegard, który wystartuje z numerem 6. Waldegard zasłużył na miano gwiazdy rajdowej, między innymi, zwycięstwem w Monte Carlo, jadąc wówczas Porsche 911 L.
Według Jerzego Walentowicza, warunki rajdowe wymagają od kierowców korzystania ze specjalistycznych opon. Kierowca dostrzega postęp technologiczny w branży, szczególnie biorąc pod uwagę pojawienie się opon kolcowanych, które gwarantują stateczność kierunkową mimo wymagających warunków na trasie.
To już szósty start braci Walentowiczów w rajdzie Monte Carlo Historique. Do tegorocznych zmagań przystąpią z numerem 157.
OPONY MICHELIN X-ICE NORTH
Opony kolcowane MICHELIN X-I North opracowano z wykorzystaniem trzech specjalnych technologii. Zastosowanie MICHELIN Flexice Compound, MICHELIN Full Active Tread oraz MICHELIN DuraStud System przekłada się na optymalne bezpieczeństwo w trakcie jazdy oraz zwiększenie trakcji na ośnieżonej drodze. Opona MICHELIN X-Ice North to opona o niskich oporach toczenia, bazująca na technologii GreenX, która pozwala zmniejszyć zużycie paliwa i ograniczyć ilość zanieczyszczeń trafiających do atmosfery.
Rzecznik Michelin Polska S.A., Ewa Konopka, zwraca uwagę na wsparcie kierowców ze strony Michelin praktycznie od początku postępu w motoryzacji. Pomoc braciom Walentowiczom to powód do wielkiej satysfakcji dla koncernu. Ewa Konopka dodaje również, że firma Michelin jest przekonana o przydatności przekazanych kierowcom opon podczas wymagającego rajdu.
Na rynku polskim nie ma opon kolcowanych. Opon tego rodzaju należy szukać na rynkach skandynawskich, rosyjskim, estońskim, łotewskim bądź litewskim. Z opon kolcowanych korzysta się też w pewnych regionach Francji i Belgii, zwłaszcza, gdy warunki na drodze się pogorszą.

 

hd-wideo

See video