STS Tuning-Show 2011 w Bydgoszczy - relacja
rally, 09/15/2011 - 13:51
W dniach 10-11 września w bydgoskiej hali „Łuczniczka” odbył się STS Tuning-Show. Zwiedzający mieli okazję podziwiać motoryzacyjne dzieła sztuki. Oprócz tego czekało na nich wiele atrakcji (m.in. pokazy barmańskie, airbrush show, tatoo show), pokazów i konkursów z nagrodami. Podczas STS Tuning-Show pokazują się firmy profesjonalnie zajmujących się tuningiem samochodów i motocykli. Jest to jednocześnie wystawa samochodów tuningowanych, sportowych, rajdowych oraz prywatnych pojazdów modyfikowanych przez pasjonatów motoryzacji. Impreza została zorganizowana po raz ósmy.
Na wystawie pojawiły się samochody doskonale wyglądające i... brzmiące.
Do najciekawszych samochodów, które pojawiły się na targach można zaliczyć VW Golfy trzeciej generacji, wśród których prym wiodły samochody Marcina Stefaniaka i Bartka Elwartowskiego. Przewaga niemieckich aut na hali była dość duża, ale nie zabrakło także samochodów pochodzących z innych krajów, głównie z Japonii. Bardzo dobre wrażenie zrobiła Honda Accord utrzymana w typowo JDM’owym stylu.
Na samej feldze Honda Civic naszego zespołu przejechała 3 kilometry podczas rajdu.
Na imprezie takiej rangi nie mogło zabraknąć zespołu OPONEO MOTORSPORT.
Filip Biesek: „Rajdowa Honda Civic Type-R prezentowała uszkodzenia po Rajdzie Dolnośląskim, w którym przejechała 3 kilometry na samej feldze. Oprócz rajdówki zaprezentowaliśmy BMW M3 E46 Cabrio po tuningu fabrycznym Hammana. Dzięki skręcanym 3-częściowym felgom w słusznym rozmiarze 19" popularna "eMka" nie odstawała od licznych na hali pojazdów w stylu german”.
Rajdowa Honda Civic Type-R wzbudziła duże zainteresowanie odwiedzających.
W ramach bydgoskiej wystawy nie mogło zabraknąć elementu rywalizacji. Najlepiej stuningowane auta w Polsce mogły powalczyć o 2000zł w gotówce w ramach eliminacji konkursu "Riders Wojna Północ-Południe". Bydgoszcz to szczególne miejsce dla RWPP, ponieważ to właśnie tutaj odbyła się pierwsza eliminacja cyklu. W Bydgoszczy rozegrano również pierwszy z Wielkich Finałów tej imprezy. W tym roku do bitwy przystąpiło ponad 40 aut, w tym kilka firmowych demo-carów. Z pewnością jednym z najbardziej wyróżniających się aut było białe E30 Cabrio, które dokładnie pokazało, jaką drogą powinny iść modyfikacje tego modelu. W swoich klasach zwyciężyły: Renault Clio, Honda CRX Del Sol, VW Golf I, Nissan 350Z, Ford Mondeo, Honda Civic, Fiat 126p, VW Golf V oraz VW Corrado. Kolejna eliminacja wojennego cyklu już 24 września podczas Summer Cars Party, na katowickim lotnisku Muchowiec.
System nagłaśniający wysokiej klasy jest często warty więcej niż samochód, w którym jest zainstalowany.
Wystawie tuningowanych aut towarzyszył również finał Mistrzostw Polski w nagłośnieniu samochodów (MP Car Audio EASCA). Podobnie jak w przypadku samochodów odbyły się eliminacje w różnych regionach Polski. W ramach 15 kategorii zostały wybrane najlepiej brzmiące auta. Jednym z najważniejszych kryteriów decydujących o wyborze była czystość brzmienia.
Moc nagłośnienia odpowiednio stuningowanych samochodów jest ogromna, dochodzi nawet do 40 tysięcy watów. Najgłośniejsze auta osiągają poziom hałasu dochodzący do 160 decybeli. Dla porównania młot pneumatyczny słyszany z bliska lub startujący samolot to hałas rzędu 120 decybeli.
Imprezę można podsumować jako udaną, wystawione auta cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem publiczności. Z niecierpliwością czekamy na kolejną edycję wystawy.
Na wystawie nie zabrakło pomysłowo przerobionych Fiatów 126p.