Aktualności o Oponeo Motorsport


Gagacki pozostał liderem klasy N3

Marcin Gagacki po 39. Rajdzie Świdnickim - Krause obronił prowadzenie w klasyfikacji generalnej klasy N3.

Po zwycięstwie w klasie podczas Rajdu Lotos Baltic Cup (1. runda RSMP) oraz 4. miejsca podczas zmagań w Świdnicy (2. runda) ma niewielką przewagę nad drugim miejscem. Tuż za "Gackiem" znajduje się zwycięzca Rajdu Świdnickiego w klasie N3, Piotr Krotoszyński.

Na dalszych pozycjach plasują się następujący kierowcy: T. Hupało, P. "Herbi" Rudzki, M. Włodarczyk, M. Berliński i R. Rybacki.

Rywalizacja podczas następnych rajdów zapowiada się niezwykle emocjonująco.


39. Rajd Świdnicki - relacja

Podczas 39. Rajdu Świdnickiego – Krause bezkonkurencyjny okazał się Bryan Bouffier. Na drugim miejscu, ze stratą 1.04,5 min. znalazł się Michał Sołowow. Na najniższym stopniu podium uplasował się Tomasz Kuchar (1.08,4 min. straty do zwycięzcy).

Tuż za nimi znalazł się aktualny mistrz Polski, Kajetan Kajetanowicz (1.08,5 min straty do Bouffiera). Na kolejnych pozycjach znaleźli się Leszek Kuzaj (+1.10,1) i Michał Bębenek (+1.21,8).


39. Rajd Świdnicki - Krause. Sylwester Olszewski nie żyje

39. Rajd Świdnicki – Krause został zakończony przed czasem. Decyzję o przerwaniu imprezy podjął organizator na trzy odcinki specjalne przed końcem rajdu. Powodem był tragiczny wypadek na jedenastym OESie. W wyniku uderzenia w drzewo śmiertelnych obrażeń doznał Sylwester Olszewski, kierowca Hondy Civic z numerem 46, zaliczanej do klasy N3.


Klasa N3

Samochody biorące udział w rajdach są dzielone na grupy i klasy. Podział na grupy A i N ma na celu oddzielenie samochodów po znacznych modyfikacjach, wprowadzonych między innymi w jednostce napędowej od tych, które znacząco nie odbiegają od modeli seryjnych. Modyfikacje wprowadzane w samochodach grupy N powinny ograniczać się do kwestii bezpieczeństwa i odciążenia auta ze zbędnych elementów wyposażenia, np. osłon i plastików.

Grupa A jest określana mianem samochodów turystycznych, a N samochodów seryjnych lub produkcyjnych.


Wszystko dopięte na ostatni guzik - wywiad z Marcinen Gagackim przed Rajdem Świdnickim

Wywiad przeprowadzony był 5 kwietnia 2011 roku.

1. Dlaczego akurat zdecydowałeś/zdecydowaliście się na Hondę, jako auto rajdowe?

Dlaczego Honda? Lubię auta japońskie. Honda jest bardzo "żywa", lubi wysokie obroty więc odpowiada mojemu charakterowi. Kiedyś startowałem w rajdach okręgowych Hondą CRX, nigdy mnie nie zawiodła, była zawsze na mecie.


Obsada 39. Rajdu Świdnickiego Krause

Poznaliśmy oficjalną listę startową 39. Rajdu Świdnickiego Krause. Do Świdnicy zjedzie się czołówka polskich kierowców, aby rywalizować w ramach drugiej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.


Oponeo Rally Team w 39. Rajdzie Świdnickim

Została ogłoszona oficjalna lista startowa 39. Rajdu Świdnickiego Krause. Będzie to druga runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Do Świdnicy zjedzie się ścisła czołówka polskich rajdowców.


1. runda Samochodowych Mistrzostw Torunia 2011 - relacja

6 marca odbyła się pierwsza impreza z cyklu Samochodowych Mistrzostw Torunia. Z roku na rok maleje liczba uczestników w klasach 1. i 2., które zostały połączone w jedną. Tym razem startowały w niej tylko cztery samochody. W obecnej klasie drugiej (1201-1400ccm) dwóch, a w trzeciej trzech. Nie oznacza to, że impreza znalazła się w kryzysie. Wręcz przeciwnie. Stawka stała się po prostu silniejsza. W związku z tym bardzo dużo kierowców wystartowało w grupie najmocniejszych samochodów. W klasach 4. i 5.


Oponeo Rally Team na treningu w Rallylandzie

Ośrodek Rallyland należący do Tomasza Kuchara, w sobotę 26 lutego gościł Oponeo Rally Team. Obiekt powstał na terenie powojskowego lotniska zlokalizowanego w pobliżu Debrzna (pogranicze województw pomorskiego i wielkopolskiego). Zespół Oponeo odbył na nim trening w ramach „RALLYLAND TRACK DAY”.

W treningu wzięli udział wszyscy członkowie OPONEO Rally Team: Marcin Gagacki (Honda Civic Type R), Dariusz Topolewski (Opel Astra GSI) i Arkadiusz Kocemba (Opel Astra GSI). Nad sprawnością aut czuwało dwóch mechaników: Mateusz Erdmański i Paweł Topoliński.


Gagacki liderem w klasie N3

Rajd rozpoczął się w piątkowy wieczór prologiem rozegranym w gdańskiej Ergo Arena. Przy głośnym dopingu kilkutysięcznej publiczności Marcin Gagacki (LKT Wyczół Gościeradz) pilotowany przez Dariusza Gurdziołka oficjalnie rozpoczęli zmagania w nowej dla siebie klasie.

Choć czasy prologu nie były wliczane do klasyfikacji rajdu, zawodnicy jechali pełnym gazem dając dużo frajdy kibicom, a zapach spalonego paliwa i ryk silników rozbudził apetyt na dalszą część rajdu.


hd-wideo

See video